Het is groen en komt van een berg..... - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Mamelamelos - WaarBenJij.nu Het is groen en komt van een berg..... - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Mamelamelos - WaarBenJij.nu

Het is groen en komt van een berg.....

Door: Oscar & Melanie

Blijf op de hoogte en volg Mamelamelos

11 Oktober 2004 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

We hebben sinds het laatste bericht gekozen voor de duikoptie en de caravan maar even uitgesteld. Bij "The Mike Ball Dive Experience" hebben we een driedaagse duiktocht op de buitenste Ribbon Reefs en Cod Hole gemaakt. Met een vliegtuigje (low altitude Jeroen) over het Great Barrier Reef tot aan Lizard Island alwaar de luxe catamaran ons lag op te wachten in een azuurblauwe baai. Met 21 duikers en 12 man crew aan boord werd het een geweldige luxe reis: lamsbout, caramelfudge pie, homemade brownies, spaanse makreel, fruitsalades waren zeg maar de slechtste ervaring aan boord! De 11 duikjes die we daar gemaakt hebben waren van het type aquarium; heel veel mooi koraal en zo hier en daar wat bijzondere vissen te zien met een zicht van 15-30 meter. We kregen volle vrijheid qua tijd en navigatie; dat is echt een luxe vergeleken met de standaard 45 minuten! Aanrader dus (www.mikeball.com)....

Na dit avontuurtje moesten we nog verplicht naar Townsville, omdat de duik op de SS Yongala nog lag te wachten op ons. Gelukkig hadden we in Townsville al een paar hele mooie witte wijntjes op hele mooie plekjes gevonden, dus dat kwam wel weer goed. Hatsa, weer twee duikjes op een met prachtig koraal volgroeid wrak. Helaas was de stroming afgrijselijk sterk en moesten we de 100 meter in recordtempo tegen de stroming induiken. Dertig minuten; daar zou Carl Lewis vast jaloers op zijn.

De resterende vijf dagen in Australie waren 41 uur in een ruk door van Townsville naar Sydney met de bus en een paar daagjes in de stad zelf. De busrit was zwaar brak, maar wel veel van de oostkust gezien :) Sydney was van dat standaard werk: Opera House, Harbour Bridge, kroketje eten in Darling Harbour en een hele gave didgeridoo voorstelling bijgewoond. De laatste dollars opgemaakt in een fantastisch Italiaans restaurant (helaas moesten we met credit card betalen en stonden we nog dollars te ruilen in NZ).

Eindelijk aangekomen in Christchurch en direct een campervan gehuurd. Grote omgebouwde Ford Transit (model Marrokaan) en gassen maar. Na twee daagjes Christchurch, alwaar we in de schaduw van de cathedraal een Baskische lunch hadden genoten, zijn we gaan tuffen naar de Peninsular Banks, waar de Franse invloeden nog te merken zijn. In en om het plaatsje Akaroa hebben we de eerste NZ-wandeling gemaakt; volop in de wolken, miezerbuien, harde wind en 9 graden! Dat was even bikkelen, maar dan word je op de top wel beloond met een adembenemend uitzicht: wolken.

Vanochtend zijn we met lichte spierpijn vertrokken naar een toen nog onbekende bestemming. Via een kaasfabriek en een heerlijke kampeerlunch (kaas en witte wijn) op een grasveld met uitzicht over de besneeuwde Alpen zijn we in een klein dorpje tot onze beslissing gekomen. Momenteel zijn we bij Lake Tekapo, ergens in het midden van het land, op weg naar Mount Cook. We gaan zo aan de apperitief in de camper en ons klaarmaken voor de wandeling van morgen.

Tot slot: hou je van natuur, lekkere wijn, lekker eten, gras, bergen, schapen, lammetjes, schapen, lammetjes, koetjes en kaasjes en heb je je vakantie nog niet geboekt.... wij zouden het wel weten.

PS. Bart en Renate, vergeet je regenjas, regenbroek en een warme trui NIET mee te nemen. (Nog bijna vier weken werken!)

• 11 Oktober 2004 - 05:20

Moesje:

Wat een mooi dierencontact hebben jullie zo lijf aan lijf. De krokodillenshow is vetgaaf!!

• 11 Oktober 2004 - 07:49

Ric:

Een mooi uitzicht van de koala's. Zijn ze niet geschrokken Os.

• 11 Oktober 2004 - 07:54

Jules:

Ik hou niet van mooie plekken, lekker eten, the wildlife, duiken op de mooiste plekken van de aarde, avontuur, gezelligheid, leuke mensen ontmoeten, etc. Dus die reis moetn jullie zelf maar afmaken. Aan mij niet besteed... mmmmmmmmmm

• 11 Oktober 2004 - 08:38

Anna-Bé:

jongens jongens wat een beesten en een mooie natuur. heerlijk eten en drinken ik word bijna jaloers liefs AB

• 11 Oktober 2004 - 15:43

Bart En Renate:

Wij houden absoluut niet van mooie natuur, lekkere wijn (en Renate zeker niet), lekker eten (daar moet Bart niets van weten), gras, bergen, schapen, lammetjes, schapen, lammetjes, koetjes (ik neem aan op een barbecue?) en kaasjes (bah wie gaat er nu schimmel eten?).

God god wat origineel om een camper te huren, maar we zijn wel langzaam, en dan ook echt langzaam, aan het pakken en de regenpakken (alhoewel we ze hier ook vast weer nodig gaan hebben) zijn als eerste gepakt en uiteraard zwembroek ook.

Maar als het zulk slecht weer blijft komen we niet. We dachten dat jullie alleen maar mooi weer zouden hebben en spierpijn tijdens de vakantie is uiteraard helemaal uit den boze. Dus we denken er aan om lekker te blijven door werken en onze zuur verdiende vakantiedagen te besteden aan een midweek bingoën in Dwingeloo. Ik heb net een mooie aanbieding gezien in de 65+ krant. Dus..?

Dikke zoenen op jullie billetjes en tot snel

• 14 Oktober 2004 - 03:42

Kit:

Wow, wat zitten jullie al weer een eind weg! De duiktrip klinkt super, ga ik ook eens over denken. Voorlopig zit ik nog even in India, in de Himalaya wel te verstaan. Heb zelfs sneeuw gehad! Nou ja!

Zijn jullie toevallig nog in Goa geweest? Adressjes zijn altijd handig....

• 20 Oktober 2004 - 14:38

Ka:

Wat een foto's zeg!!!
    Houden jullie het zelf allemaal wel een beetje bij? Jeetje wat een boel doen jullie zeg...
    Wij zijn net terug van een heerlijke relax-honeymoon op Kreta! 3 daagjes motor gehuurd en door de bergen gecrosst, voor de rest cocktailtjes drinken, zon, zee, strand en lezen! Heerlijk...
    Bedankt voor jullie kaart en mails!
    Dikke kus Ka

• 24 Oktober 2004 - 13:46

Edward:

Hallo wereld genieters!

Leuk om weer te lezen dat alles nog steeds veel indruk op jullie maakt.
    Mijn advies; vooral zo doorgaan..
    Tevens wilde ik jullie beide ook nog effe bedanken voor de attente verjaardagskaart. Leuk!

Zoals jullie inmiddels van maaike al hadden vernomen, heb ik de laatste tijd in het ziekenhuis doorgebracht bij Rogier. Ik kan inmiddels alweer mededelen dat hij over de gangen aan het schuiffelen is en dat hij de zusters behoorlijk aan het werk zet met al zijn verzoeken. Kortom wonder boven wonder gaat het erg goed met hem! En dan te bedenken dat hij 3 weken geleden op het randje lag. Tja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
    Na deze hel toestand kan ik verder opmerken dat het voor de rest verder wel zijn gangetje gaat. Werk bij de Yellow pages gaat ook vrij aardig, met voetbal draaien we in de middenmoot, was netjes 1x per maand de auto, maak (nog steeds)te weinig schoon in het huis. Kortom het leven hier is net Oostenrijk, we beleven diepe dalen en besneeuwde toppen!

Dude's veel plezier verder nog daar, no worries, en geniet van elkaar en alles eromheen!!

Li-la-later,

Edward

• 26 Oktober 2004 - 15:32

Guilbertjd:

coucou vous deux
    le hollandais est une belle langue, mais c'est quand même plus facile quand mélanie fait les traductions. j'espère que ton silence n'est pas du a une période de blues mélanie et que tu vas continuer les récits pour tes tantes & co
    bisous
    jacqueline