Hollandse koeien en thaise krabben - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Mamelamelos - WaarBenJij.nu Hollandse koeien en thaise krabben - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Mamelamelos - WaarBenJij.nu

Hollandse koeien en thaise krabben

Blijf op de hoogte en volg Mamelamelos

30 Juli 2012 | Thailand, Hua Hin

Vlak voordat we de eerste nacht in bangkok gingen doen wilden we nog even een paar blokjes om in de stad. Dan konden we mooi om middernacht naar bed en hadden we hopelijk het ritme snel te pakken. De kinderen keken hun ogen uit met al die eetstalletjes, mensen, scooters, honden en neonreclame. Malou was vrolijk aan het rondstruinen en naar iedereen aan het zwaaien, terwijl amelie papa's hand goed vasthield en alles eens goed bekeek van een afstandje.

De volgende ochtend was amelie op haar best, want er stond een ontbijtbuffet klaar en daarna mochten ze direct het zwembad in! Wat een feest! Papa en mama konden nog even een uurtje besteden aan het terugzoeken van hun bioritme... Rond lunchtijd (scherp gemonitord door amelie) zijn we de ronde om het paleis gaan lopen. Zowel op de weg (auto en bus) als op de stoep (eettentjes) stond file. Aangekomen bij een marktje was malou boos; het was heet, het stonk, iedereen stond in de weg, ze had blaren en ze was moe. En ze was boos want het eten was niet lekker. Vijf tellen later zat ze aan een inktvisje te knabbelen en tien tellen later had ze haar bordje leeg.
Met hernieuwde energie naar de river express gelopen om richting guesthouse te varen voor een klein middagdutje.Rond borreltijd herhaalde het dagelijkse werk zich weer; biertje, eten, lopen en slapen.

De volgende twee dagen gingen we het iets anders aanpakken. Veelvuldig de airco taxi, river express en skytrain gepakt, om vooral niet teveel te hoeven lopen in die hitte. Op siam square staat een mooie shopping mall inclusief bioscoop en mega foodcourt wisten wij nog, dus daar lekker in de koelte rondgehopst. Zelfs de kleine dames sorteren al zo lekker door die kledingrekken heen. In de avond hebben we het gewaagd om even het khao san district in te wandelen (oh oh cherso-achtige taferelen) om uiteindelijk toch weer met een stuk in je kraag en twee meisjes met ingevlochten koppies thuis te komen...
Zaterdag, lichtelijk brakjes, hebben het artis van bangkok bezocht; echt een superleuke dierentuin voor kinderen. Veel speelapparaten, waterfietsen, loopbruggen en treintjes. Ze hadden zelf zwart-witte koeien staan :-) die ze je zelfs in artis niet. Verder wat bengaalse tijgers, cheeta's en dat soort katterig gespuis.

Zondagochtend vroeg op en naar het treinstation. Om 9.20 vertrok de "ordinary" trein naar hua hin. De trein was bijna een kopie van de oude metro centraal - gein, maar dan met een ventilator aan het plafond en raampjes die wel open kunnen. De rit was superleuk, meisjes kregen veel aandacht van de thais en elk stationnetje kwamen er weer manden voedsel naar binnen voor onze lunch/snack. Na 5 uurtjes treinen kwamen we warm, smoezelig en moe aan bij hua hin. Snel naar het guesthouse voor een koude douche. Wat normaal een straf is voor de kinderen was nu wel plezierig.
Het is hier al een beetje meer costa-del-lelijke-mannen-met-mooi-thais-poppetje geworden, maar nog steeds verderop in de stad veel leuke plekken. Er wordt hier dagelijks verse vis aangevoerd en dat laat zich eetwijs ook wel merken. Een krab in thaise curry en een gegrilde dorade in sweat and sour hadden we dan ook op op ons bordje liggen. Verder nog wat op de markt rondgelopen en op tijd de meiden naar bed.

We merken wel duidelijk dat we ons tempo en de afstanden even moeten aanpassen, omdat de kids anders afhaken. Ze doen heel goed hun best en zijn al reizend heel lief, maar ze genieten het meest aan het strand of zwembad.
Vandaag dan volgens mij voor het eerst in mijn leven een strandstoel gehuurd met een parasol. Boek mee, zonnecreme en gaan met de banaan. Zowaar toch tot n uur of een volgehouden, maar dat kwam dan door de hippie-achtige tent die we hadden met bob dylan, jimi en neil young over de speakers. Lekker over het strand teruggehobbeld en nu even afkoelen onder de wapperaar.

• 30 Juli 2012 - 21:14

Petra:

er zojuist achter gekomen dat jullie weer actief zijn op 'joehoe', omdat Frans blijkbaar jullie berichtjes WEL kreeg en wij niet, tot nu toe... heerlijk die verhalen!

• 31 Juli 2012 - 10:02

J(aloers)eroen:

Tjeuuww. Ik ben zo trots op jullie, die kleine prinses en spiderwoman. Gewoon echt reizen! niet in een resort als andere stijve trutten stellen, maar on the move. Natuurlijk leuk om dan toch af en toe eens echt tot rust te komen op een strand of aan een zwembad onder het motto: "anders haken de kinderen af". Maar ik zie ook wel dat het eigenlijk is....Papa en Mama zijn ook een dagje ouder geworden. :-). Af en toe een foto op excotische plaatsen van die georgeous babes (Ja ook Melanie) waarmee je reist is ook niet teveel gevraagd lijkt mij?

Have a lot of fun xxx

• 03 Augustus 2012 - 07:54

Een Leuke Reis:

net terug van vakantie, dus kon niet meteen terugmailen. ik begrijp dat jullie het uitstekend naar de zin hebben. ik hoop dat jullie veel foto's maken. voor de kinderen een dagje naar het strand is zeer goed, vooral omdat het erg warm (en ik denk ook broeierig) is.