Joehoe, we zijn er weer.nu! - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Mamelamelos - WaarBenJij.nu Joehoe, we zijn er weer.nu! - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Mamelamelos - WaarBenJij.nu

Joehoe, we zijn er weer.nu!

Door: Oscar & Melanie

Blijf op de hoogte en volg Mamelamelos

28 November 2005 | Mexico, Valladolid

Zo zo, wat een sprong. Nadat we een jaar lang volgens de site in Fiji hebben gebivakeerd, zijn we nu ineens in Mexico aangekomen..... raar, maar waar! We zullen de tussenliggende verhalen maar even overslaan :-)

In het vliegtuig gespeurd naar een leuke startlocatie anders dan Cancun en uiteindelijk uitgekomen in (hoe kan het ook anders als Tom Egberts-Fan) Valladolid (ofwel, op z´n Tom Egberts Bajadoliet!).

Het was wel weer even wennen om zo lang te moeten reizen. In totaal 31 uurtjes onderweg geweest van (zaterdag avond)Amsterdam naar Madrid, Mexico City, Cancun en uitgeput bussen naar Valladolid (zondag). Erg leuk was voornamelijk weer geconfronteerd te worden met de welbekende geurtjes: goedkope brandstof, sandlewood, zonnebrand, vochtige schimmellucht en kruidige gerechten; we zijn weer als vanouds op pad! (althans dat denken we dan maar even voor deze drie weken...)

We zitten nu in een heel leuk hotelletje aan het stadsplein en de heilige kerk. Direct met de neus in de mantequilla, want ook hier wordt de eerste zondag van advent gevierd. Gezelligheid in het park, dansen, feesten en drinken. Van horen zeggen tenminste, want wij waren na drie biertjes zo vertrokken en hebben ruim 12 uur aan een stuk door getukt (van 19.00 tot 07.00).

Omdat we toch zo vroeg wakker waren, hebben we na de gebruikelijke eieren, toast, fruit en koffie diect de bus gepakt naar Chitzen Itza, alwaar de Mayabroer (niet die bij) van Angkor Wat ook wat tempels in de bosjes heeft gebouwd. Als één der eersten van de dag de 91 treden hoge tempel beklommen om over de bomen heen de rest van de bouwwerken te kunnen zien en de route uit te stippelen. Na drie uurtjes zweten en een uurtje zand uit de ogen wrijven zaten we weer goed en wel in de bus naar Bajadoliet.

De eerste Comidos Corrida (heel hippe term voor daghap, klinkt wat lekkerder...) naar binnen gewerkt en nu gaan we op pad voor een siesta (hoeven we niet uit te leggen toch?). Vanavond weer lekker aan de Corona´s, Sollen en lekker eten bij de Yucatanees. En uiteraard "vroeg" naar bed, want morgen gaan we weer op pad naar Tulum. Met de bus hopen we dan net niet de Caraibische wateren in te rollen...

Hasta luego!

• 28 November 2005 - 21:29

Richard:

Het begin is er weer, de verhalen zijn weer vertrouwd. Misschien kom ik jullie eerdaags wel even opzoeken, ik weet nog wel wat mensen die mee willen komen.

• 28 November 2005 - 21:33

Senpertars:

Nou daar zijn we dus al geweest maar ja blijftleuk.
    Zijn blij dat jullie na een lange reis goed zijn gearriveerd. Ook erg blij dat Mélanie en Oscar samen bij Chitzen Itza zijn aangekomen, 20 jaar geleden bleven de mannen nog wel eens onderweg steken en ging de bus er alleen met vrouwen vandoor.
    Liefs Bas en Françoise

• 29 November 2005 - 16:09

Ria:

EEn goed begin lijkt me en meteen al helemaal met Spaanse woordjes!! Alvast één tempel gehad;ik ben ook benieuwd naar de inwoners en plaatjes daarvan. Besos.

• 29 November 2005 - 16:09

Ria:

• 29 November 2005 - 16:12

Petra:

Geniet maar lekker, hoor! Leuk hotelletje, schatting uitzicht, zijn jullie nu bekeerd tot het christendom? XXX

• 29 November 2005 - 18:40

Tom:

Stoer hoor dat jullie wel de piramide van Chichen Itza opgewandeld zijn! Mijn moeder haakte n paar jaar geleden al na 20 treden af om al zittend naar beneden te gaan... Dus.
    Dikke kus van Tom (en van mn papa en mama)!

• 02 December 2005 - 07:55

Ric:

Toch maar geen vrije dagen genomen? Ik hoop dat alles goed bevallen is.

• 05 December 2005 - 10:01

Les Momos:

Coucou les globes trotters,

Nous avons retrouvé votre piste !

Je vous plains beaucoup : quelle vie ! toujours entre 2 avions, les plages, les sites magnifiques, le soleil, etc etc... Ca doit être insupportable !.....

Ici, il fait froid, puis il pleut, mais heureusement le soleil est dans nos coeurs, ha ha ha

Nous ne nous verrons pas pour Noël, mais peut-être que lors de votre prochaine descente chez les Sempertars, vous ferez une halte chez nous.

Bisous de
    Christine, Joël, Yann et Tony, et Lulu