Inmiddels in Belize ... - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Mamelamelos - WaarBenJij.nu Inmiddels in Belize ... - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Mamelamelos - WaarBenJij.nu

Inmiddels in Belize ...

Door: Oscar & Melanie

Blijf op de hoogte en volg Mamelamelos

05 December 2005 | Belize, Caye Caulker

Weer een kleine nieuwsflits.

Na een hobbelige rit van Valladolid zijn we in Tulum aangekomen. Daar hebben we een "goedkope" cabana kunnen ritselen op zo'n kokosnootworp afstand van de oceaan.

De eerste nacht was meteen al fun, want bij het aangaan van het licht liep meneer de grote zwarte schorpioen maar even rustig de kamer uit en na het wakker worden liep meneer de reuzegrote spin richting Oscar die klaarstond om op de stoel te springen....

Even een heldenactie ondernomen en de groengele Kenneth Cole gymp a la Van Barneveld exact op het monstertje doen landen... De dag was goed begonnen!

In Tulum wat fietsjes gehuurd en naar de plaatselijke tempeloverblijfsels geraced en aldaar ook heerlijk gezwommen in de tropisch gekleurde oceaan. Beetje aan de guacemole geweest en taco, tortille en al die nacho toestanden gehad.

Van Tulum gebust naar Chetumal, op de grens met Belize. Daar verbleef bijna geen enkele sterveling (qua toerist dan), maar wij hadden redelijk snel een aardige leuk hotelletje kunnen vinden en zelfs een heel leuk restaurantje. Wij amper Spaans en zij absoluut geen Engels, dus dat was weer even met de voeten erbij uitleggen dat we wat wilden eten.

Volgende dag Belize City op het programma. Bij de grensovergang werden de spaans/mexicaanse koppen ineens van die hele grote brede negers. De rit naar B-city was ook wel wat leuker, want de belizinezen bewerken het land ook een beetje, zodat je ook eens wat anders ziet dan bomen.

Belize-City; heel geinig stadje eigenlijk. Net aan 60.000 inwoners ofzoiets en allemaal van die rasta-achtige rondhangers. Hele relaxde sfeer, maar toch na een dagje weer pleitos richting Caye Caulker (een van de tropische eilanden aldaar).

Op Caye Caulker gebeurd werkelijk niks anders dan duiken/snorkelen, hangmatten, barbecuen, sunset biertjes en slapen. We passen ons wel weer aan :)
Vandaag eerste twee duikjes gehad op het Turneffe Reef, maar we waren niet echt heel erg ondersteboven van het geheel (verwende nesten!). Morgen weer een ander plekje beduiken etc. etc.

• 05 December 2005 - 10:29

Olga:

Je moet op Caye Caulker bij Maurice eten!!! Hij ziet eruit als Wyclef Jean en kan heel goed koken (en dansen..). Zn 'restaurant' zit aan de hoofdstraat; hij runt het samen met een Amerikaan en t is eten wat de pot schaft. Echt heeeeeeeeeeeerlijk! En t kost niks.

Oh ja, de Sint heeft twee heerlijke cadeautjes voor jullie bij ons achtergelaten!

Veel plezier nog!
    Dikke kus,
    Olga, Fred en Tommie

• 05 December 2005 - 12:28

Sinterklaas:

Jullie stellen me teleur,
    Voor het 2e jaar een dichte deur,
    dus cadeautjes weer richting Madrid gestuurd,
    komen jullie op de terugweg nog in de buurt?
    Geniet nog maar even van het goede leven,
    Het is hier koud, nat, om te beven.
    Tot horens en volgend jaar maar weer,
    Jullie afwezigheid deed toch een beetje zeer.
    xxx Sint

• 07 December 2005 - 13:50

Ici Loïc:

Bonjour, ziet er goed uit tot volgende week. mzzzlll

• 07 December 2005 - 15:20

Ric:

Heerlijk lekker aankomen in Tulum. Een echte fiets of moest je zelf spulletjes meenemen.
    Op het eind van de reis heerlijk relaxen. Een goed gevoel.

• 09 December 2005 - 13:58

Sander:

Was even zoeken in mijn geheugen om Joehoe weer te herinneren. Maar heb jullie gevonden! Leuk om te lezen hoe het gaat en waar je bent. Het gebouw hier is ontploft en we zijn een boerderij begonnen, blijf dus nog maar lekker even weg! ;) Zie je over anderhalve week.

Groeten,
    Sander

• 10 December 2005 - 14:58

Guilbert:

Coucou les globe-trotters,
    ça fait plaisir d'avoir de vos nouvelles et de savoir que nous pourrons partager maintenant quelques images et saveurs du Mexique.
    Bien sûr, nous ne lisons toujours pas le Hollandais, mais le nom des sites ne change pas et nous permet de suivre votre itinéraire.
    Tous nos voeux aux futurs mariés ou déjà mariés ?
    Profitez bien de chaque instant qui passe.
    Bizzz...
    Jacqueline et Thierry