Guatemala op het menu - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Mamelamelos - WaarBenJij.nu Guatemala op het menu - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Mamelamelos - WaarBenJij.nu

Guatemala op het menu

Door: Oscar & Melanie

Blijf op de hoogte en volg Mamelamelos

12 December 2005 | Guatemala, Guatemala-stad

Merci les Momos et les Guilberts pour vos reactions! Ca nous fait énormement plaisir de voir que vous nous suivez toujours! Nous ésperons que les Senpertards vous donne la bonne traduction.

Gros bisous et bonnes fêtes!

----

Na de eerste ietwat teleurstellende duik op het Turneffe Reef bij Belize hebben we nog 5 resterende mooie duikjes gemaakt. Eerst twee omgeven door zusterhaaien en de dag erna de "wereldberoemde" Blue Hole met twee extra aquariumduikjes. Blue Hole is een echt rond gat van 130 meter diep, dat tussen de turqoise lagunes te vinden is. Het was een indrukwekkende duik; snel afdalen naar 40 meter, maximaal 8 minuten door de stalagtieten en -mieten rondzwerven en (uiteraard) gecontroleerd naar boven inclusief de safety-stops om de grijze rifhaaien onder je te zien cirkelen.

Vanuit Caye Caulker de 675 pk sterke speedboot naar Belize City genomen om daar direct door te bussen naar San Ignacio. San Ignacio is een beetje de La Roche van Belize, aangezien hier allerlei kano-, grot-en ruine toestanden vertrekken. Ook wij hebben een duit in het zakje gedaan met een dagje kanoën en een dagje paardrijden. Tijdens de kanotrip vanaf een hoge rots in het water gesprongen (even die grenzen verleggen) en een tourtje door een medicinaal bomen- en struikenpark gedaan. Homeopaat in opleiding!

Het paardrijden werd gered door de hele dag helse regenbuien, zodat Melanie bijna geen last had van paardenkriebels. Het niezen die avond was dan ook eerder van de verregende doornatte dag....

Vergezeld door de regen naar de grensovergang gegaan om Guatemala te ontdekken. Alvorens het land in te komen nog even een douanebeamte het schaamrood op de kaken bezorgd door de welbekende "niet officiële" toelatingsfee niet te betalen. Dat was wel weer even leuk; de hele rij achter ons wachten :)

Van de grens naar Flores in een minibus deed ons enigszins aan Cambodja denken qua hobbeldebobbel en 30 man in een 18-persoonsbusje. Gisteren Tikal bezocht in de vroege uurtjes. Zo ervaren als we denken te zijn, nemen we niet de standaard route, maar gaan we tegendraads of naar afgelegen tempels. Zo hebben wij inderdaad wel een aantal tempels geheel alleen kunnen bekijken, maar niet nadat we weer als echte junglehelden letterlijk oog in oog kwamen te staan met twee grote slangen! Vanaf dat moment was elke boomstronk verdacht en was elk geritsel minstens een boa constrictor....
Volgende keer maar de meute volgen om de ochtendhartslag rustig op gang te laten komen. Geen jungle meer voor ons hoor :)

Verder was Tikal een stuk mooier dan de tot nu toe bezochte Maya-tempels. Vanmiddag vliegen we naar Guatemala City om vandaar naar Antigua te bussen en de huwelijksvoorbereidingen te aanschouwen.

Dit zal wel het laatste berichtje zijn, want we zijn alweer bijna thuis... Adios.
(Peet, ben je maandag nog vrij :) ?)

• 12 December 2005 - 18:45

Petra:

Ja, hoor ik ben maandag nog beschikbaar...
    denk nog maar niet aan de terugreis, eerst nog effe genieten!

• 14 December 2005 - 08:35

Ric:

Altijd maar duiken. Geen zin meer in een boa? Geniet nog maar even van de vrijheid.

• 16 December 2005 - 01:38

Sander:

Bijna bijna bijna bijna. Maar blijf nog maar mooi even weg! Die slangen moeten maar ff dimmen.